fredag den 24. februar 2012

Macapa 24/2 (DAG 7)

Heeej!
Jeg vil idag lige starte med at reklamere lidt for min venindes blog, da hun er en fantastisk blogger, som også fortjener at mange læser! Hun er selv fastlæser af min blog, og giver mig dejlig feedback, så efter at hun valgte at reklamere lidt om min blog, så besluttede jeg mig for at hun ihvertfald også lige behøvede lidt reklame. Jeg følger selv bloggen fast!(-: - http://looktheresarainbowamy.blogspot.com/. Tak for jeres opmærksomhed(-:

Wow, så er der gået en hel uge.. Det er godt nok gået stærkt! Men den har været helt igennem fantastisk!(:
Idag startede min far og jeg med at tage ud til et fort.. Sjovt at se, men lidt øv at der intet stod på engelsk om det..):
Her ses lidt af fortet. Fortet blev bygget i 1764 ca. (er ikke helt sikker..)

Efter det skulle vi have frokost, men da vi stoppede ved spisestedet og skulle rulle vinduerne i bilen op (de var åbne, fordi her er sååå varmt!), så ville det ene vindue ikke rulle op! Så frokosten gik med at få skiftet bil, NEDTUR!)-: Istedet fik jeg ekstremt søde marie kiks.. Bvadr!
Kl. ca. 15.30 kom vi ud til Kelly*, Kelly viste mig et helt hæfte hvor hun havde lavet tegninger til mig, og det var sådan en masse flotte venskabstegninger, og jeg kan kun sige at hun er en god tegner! De betyder rigtig meget for mig. <3
Hæftet/mappen.(-: (taget i Kelly's hus).

Herefter tog min far, Kelly, Kirsten og jeg ud til Kelly's skole. Man kan godt se at det ikke er den fineste skole, men jeg blev faktisk overrasket over hvor god den egentlig var, og med aircondition i alle rum!

Kelly's formegentlig kommende klasselokale (Kelly starter i skole på onsdag, efter en laaaang sommerferie).

Her på Kelly's skole hænger et lille bord sammen med stolen - ligesom i High School i USA. På skolen har de også et computerrum med 16 computere. I Kellys klasse er de 42-43, gennemsnittet er vidst 36-42 elever i en klasse..

Vi hilste også på skoleinspektøren som vidst var meget glad for at møde os. Han har vidst en idé om at vi fra min skole vil sende Kelly's skole nye skolebøger eller andre ting til undervisningen, men det har de dansker skoler jo desværre ikke råd til.

Desuden endte vi med at gå ind i et lokale hvor der var lærermøde, og lærerne var meget interresede i at høre om den danske skolegang. De virkede meget fascinerede over at der er så få i de danske skole klasser og at vi ikke går i skole om lørdagen. Lønnen dernede er ikke høj, når man er fuldtuddannet lærer og vidst har været det i et par år tjener du ca. 10.000 kr. om mdr! (Her er der ikke fratrukket skat..).

Så tog vi hjem, og nu er jeg på vej i seng!

Sov godt, og giv mig endelig noget feedback, TAK!:D

XoXo Sara.(-:

*Kelly har jeg før stavet med -Ie istedet for med -y til sidst, men nu har jeg fået afvide at det staves med Y (-;.

1 kommentar: