onsdag den 22. februar 2012

Macapa - 22/2 (DAG 5)

Kære folk (:
Jeg vil lige starte med at sige at nogen har ønsket at se et billede af de gangbroer som går ud til Kellys hus (hun bor jo på et hus der er løftet lidt om fra jorden, da der er sump under huset..), og endelig fik vi et billede af det idag! Så her kan i se det:

Nå, men idag startede vi med at hente Kellie, hendes kusine Jaqueline, Gabriella( hende kalder vi Gabbi), Gabbi's tante og lillebror. Vi kørte så ud til et flodfolk hvor der var gangstier lignende dem ved Kellie's hus. På vej derud stoppede vi to steder for at se lidt natur, det ene var et sted der var meget afrikansk. Byen hvor flodfolket boede lå ud til en sideflod til amazona floden, og dette er så inde i regnskoven, så rundt omkring byen var der regnskov. Vi startede med at gå lidt rundt, men efter noget frokost besluttede vi os for at bade i floden!
Det var vildt hyggeligt!

Lige bagefter tog vi en tur ud i en båd som blev styret af en lokal og præsten i byen, kun for os ni (ud over dem vi hentede var der jo mig, min far, Kirsten og den anden dansker). Det var meget interessant at se regnskoven, at se hvor stor og flot den er!
Her er vi ude og sejle. I ser Kellie og jeg sidde med en lidt gullig ting, det er en kakao frugt, og det smager af nød. Den smagte egentlig ret godt. Den var på størrelse med en mellemstor vindrue og så var der noget hvidt slim agtigt uden på (det var en masse små stykker i en kakao frugt).

På forreste række til højrer ses Gabbi (Gabriella), og ved siden af hende Jaqueline (Kellie's kusine), og bagved mig og Kellie.

Da vi næsten var færdige med sejlturen stoppede vi ved et hus og kom ind og så hvordan han havde fældet lidt af regnskoven og nu dyrkede noget der lignede pebberfrugter.
Her er vi på vej tilbage fra den høstmark - vi STÅR i regnskoven.
Forreste række fra højre mod venstre: Gabbi og så Jaqueline. Bag i er det mig og Kellie.

Herefter kørte vi hjem, og vi var vidst alle trætte efter sådan en lang, god og spændende dag!

Jeg er meget fascineret over hvordan jeg hygger mig og er sammen med de tre portugisiske piger, for der er INGEN af os der forstår noget af hinandens sprog, og det er sjældent at vi lige låner Kirsten til at oversætte for os.. 

XoXo Sara, og sov godt. <3

P.s. her er et billede fra igår hvor vi står på molen (:

2 kommentarer: