mandag den 20. februar 2012

Macapa - 19/2 (DAG 2)

Heej!
Denne morgen stod min far og jeg op til et uffateligt lækkert morgenbord med 3 forskellige slags melon, mango, kiwi, jordbær og anden frugt. Desuden mango juice og masser af forskelligt brød og kage! Sååå lækkert!
Senere tog vi ud sammen med en dansker der hedder Kirsten - som kan dansk og portugisisk (som man taler hernede..) - og så noget af Macapa.
Hen på eftermiddagen skete der en af de største ting i mit liv, vi skulle ud i slumkvarteret og møde mit fadderbarn Kellie. Et fadderbarn er et fattigt barn som man støtter med et vidst antal penge om mdr.. I Kellie's familie er de 6 børn og to voksne, og om måneden tjener de ca. 6000-8000 kr. som de så skal bruge på mad, og det er ikke mange penge, for det er faktisk dyrere at købe mad her end det er i Danmark!

Det her er så mig og Kelly fra . 19/2.

De har kun lige råd til mad, så jeg blev rørt da de servederede kage og sodavand for os, da de ikke rigtig har råd til det.
Desuden gav vi dem nogle gaver - Kellie fik make up, og det var fantastisk at se hvor glade de blev!

Dette er så deres "dagligstue". Bagved væggen forenden er der et lille soveværelse som der er to senge i og et tv. Så er huset ikke større.

Jeg har ikke lige noget billede af de gangstier som huset lå ved. Huset lå nemlig ude i en slags sump, og imellem husene var der lavet sådan nogle trægangbroer.

Efter at have mødt sådanne folk, har jeg virkelig fået en anden opfattelse af sådanne folk. De var virkelig åbne og søde, og jeg kunne jo ikke engang rigtig tale med dem, eftersom at vi havde Kirsten med som tolk, så vi talte jo igennem hende.. Men jeg holder meget af dem, især Kellie og hendes ene kusine som jeg også mødte. Jaqueline. 
Når man så tænkte på at de aldrig ville kunne få en god uddannelse som os her i DK, så fik jeg virkelig ondt af dem, for det har de virkelig ikke fortjent!

Til sidst om aftenen var jeg med dem i kirke.. Ret mærkeligt(:!

XoXo Sara!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar