tirsdag den 21. februar 2012

Macapa - 21/2 (DAG 4)

Goddag.(-:
Idag (d. 21, for det er det stadig her i Brasilien) har været en rigtig sjov dag!
Omkring frokosttid mødtes vi med Kellie, hende der kan oversætte for os (Kirsten), en anden dansker som kom igår som også har et fadderbarn og hendes fadderbarn Gabriella på 13.
Vi besluttede at vi alle tog ud til ækvator linjen - der hvor vi var igår. Det valgte vi, for hvis ikke vi havde gjort det skulle min far og jeg have været alene med Kellie, hvilket jeg er bange for ikke ville have gået så godt..
Kellie og Gabriella snakkede rigtig godt sammen, de taler jo begge portugisisk, men med en del tegnsprog og alt muligt så var jeg med det meste af dagen, og det var virkelig hyggeligt!
Efter at have været ved ækvator og lært dem at lave lyde med et græsstrå tog vi videre hen til et tog som kørte ud af en mole på amazona floden. Det kan i se et billede af imorgen, da jeg er for træt til at overføre billeder til computeren nu. Herefter fik vi os en lækker is!
Som sagt er det jo nu at hele Brasilien har en masse med karneval, og i aften fester folk pga. karnevallet, og dermed tog det os næsten tre timer at få kørt Kellie, Gabriella og Kirsten hjem for til sidst at køre hjem til hotellet, og husene lå ikke overvældene langt fra hinanden, men i aften tog de tre timer næsten som sagt fordi flere vejkryds var spærret af, nogle med en masse biler og andre med mennesker og et sted var der parkeret biler midt på vejen.
Forresten var vi ude igår og se nogle af de karnevals vogne som har været brugt en gang før. Det er nogle pænt store vogne med en masse flotte detaljer, og den ene vogn overgår den anden, det er helt vildt! og hver vogn bliver kun brugt EN gang, og så bliver den smidt ud! Jeg har fået afvide at i Rio koster det næsten 2000 kr. at komme ind og se de vogne køre langsomt forbi med dansere, men dette "show" varer også 13 timer da der er 13 vogne som hver optræder i en time.

Jeg lukker for nu, men imorgen skal i nok få nogle flere billeder at se(-:!

XoXo Sara (-:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar